Γρηγόρης Τσώνης

Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής – Εκπαιδευτικός Πληροφορικής- τέως αιρετό τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Μεσσηνίας

 Ο Γρηγόρης είναι Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής (M.Eng), μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ / ειδ. Ηλεκτρονικών Μηχανικών), μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ρομποτικής και Νέων Τεχνολογιών Καλαμάτας σταθερά τα τελευταία δύο (2) έτη, μέλος του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Δικτύου “ecoMEDIAEurope” σταθερά τα τελευταία πέντε (5) έτη, εκπαιδευτής στο Κέντρο Ρομποτικής και Προγραμματισμού Καλαμάτας σταθερά τα τελευταία πέντε (5) έτη, μόνιμος καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σταθερά τα τελευταία δεκαπέντε (15) έτη, φοιτητής του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Συστήματα Επεξεργασίας Σημάτων και Εικόνων» του Τμ. Μηχ. Η/Υ & Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και αυτοαπασχολούμενος αγρότης και ελαιοπαραγωγός.

Έπειτα από την πρακτική του εξάσκηση στο Ερευνητικό / Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ/ΙΤΥ, μετονομαζόμενο σε ΙΤΥΕ «Διόφαντος»), ο Γρηγόρης συνέχισε να εργάζεται εκεί ως ερευνητής σε μία σειρά από εθνικά και Ευρωπαϊκά ερευνητικά Προγράμματα στις περιοχές των ubiquitous networks και των autonomous agents με βιομηχανικές εφαρμογές και εφαρμογές υγείας. Ακολούθως δίδαξε «Ψηφιακά Ηλεκτρονικά», «Αναλογικά Ηλεκτρονικά» και «Ψηφιακή Σχεδίαση» στο Τμ. Μηχ. Η/Υ & Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών για τέσσερα χρόνια, καθώς και «Εισαγωγή στα Πολυμέσα, την Επεξεργασία Ήχου και Σημάτων», «Επικοινωνίες Δεδομένων και Τεχνολογία Internet” και «Λειτουργικά Συστήματα Ι» στα 1ο και 2ο Ι.Ε.Κ. Πατρών για δύο χρόνια. Ήδη μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών επέτυχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. και διορίστηκε καθηγητής Πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια τρίμηνης άδειας εργάστηκε ως ειδικευόμενος ερευνητής στο Mobile Robotics Laboratory (MRL) του Κέντρου Εφαρμοσμένων Αυτόνομων Αισθητήρων (AASS) της Σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Örebro της Σουηδίας και στο πλαίσιο του Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης «Erasmus Placements».

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ο Γρηγόρης αποδέχθηκε πλήθος αριστείων και βραβείων για τη σχολική του επίδοση, καθώς και μία υποτροφία ΙΚΥ για την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και μία υποτροφία από το Ίδρυμα Ευγενίδου κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών του Σπουδών. Ως εκπαιδευτής στο Κέντρο Ρομποτικής και Προγραμματισμού Καλαμάτας, ο Γρηγόρης και οι ομάδες του από μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου πήραν μέρος σε όλους τους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO από το 2017 και έπειτα, κερδίζοντας μία 13η, μία 12η και μία 8η θέση σε Πανελλήνιο επίπεδο.

Τα κύρια πεδία εξειδίκευσης του Γρηγόρη περιλαμβάνουν τα Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Ασύρματα Ηλεκτρονικά Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα, Ασύρματα Δίκτυα, Ασύρματα Δίκτυα Αισθητήρων για Συστήματα Διαχέουσας Νοημοσύνης (Wireless Sensor Networks for Ambient Intelligence Systems), καθώς και το Εκπαιδευτικό Λογισμικό, την Εκπαιδευτική Τεχνολογία την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τη Διδακτική της Πληροφορικής, συνεισφέροντας στα τελευταία με τρεις δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια καθώς και σε εθνικά συνέδρια με διεθνή συμμετοχή.

Εκπαίδευση: Δίπλωμα Μηχανικού Η/Υ Πληροφορικής (Integrated Master – M.Eng.), Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών, 2003.

Ξένες Γλώσσες: Άριστος χειριστής της Αγγλικής (Certificate of Proficiency in English, Univ. of Cambridge, Ιούνιος 1999 – συμμετοχή σε πλήθος ευρωπαϊκών ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων επί σειρά ετών) – Γνώση της Ιταλικής σε βασικό επίπεδο.

Εξειδίκευση: Αναλογικά Ηλεκτρονικά, Ψηφιακά Ηλεκτρονικά, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Ασύρματα Ηλεκτρονικά Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα, Ασύρματα Δίκτυα, Ασύρματα Δίκτυα Αισθητήρων για Συστήματα Διαχέουσας Νοημοσύνης, καθώς και Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Εκπαιδευτική Ρομποτική και Διδακτική της Πληροφορικής

Ερευνητική Εμπειρία: βασική έρευνα στα ακόλουθα ερευνητικά προγράμματα, ημερομηνίες, πλαίσια (με περιγραφή):

HEARTS: Home-based Everyday Activities Analysis and Response Telecare System, Οκτ 2003 – Σεπ 2006, ΕΠΑΝ (ΓΓΕΤ)

(Περιγραφή: Το ερευνητικό πρόγραμμα εστίασε στην ανάπτυξη ενός μεθοδολογικού πλαισίου και στην εισαγωγή μιας οικιακής υποδομής που αξιοποιούσε και ενσωμάτωνε μία σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες για να δώσει δυνατότητες και να υποστηρίξει ασθενείς με συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια (CHF). Το προτεινόμενο τεχνολογικό και μεθοδολογικό πλαίσιο σχεδιάστηκε ώστε να είναι ανοικτό σε πολλές άλλες κατηγορίες ασθενών και παρείχε ένα γενικού σκοπού εργαλείο για απομακρυσμένη παρακολούθηση και ενσωματωμένη ιατρική παρέμβαση καθώς και δυνατότητες ελεγχόμενης λήψης αποφάσεων.)

SOCIAL: Self-Organised Societies of Connectionist Intelligent Agents capable of Learning, (Ιαν 2003 – Μαίος 2006, FP5/IST-2001 FET open (grant agreement n° 38911)

(Περιγραφή: Ο στόχος του προγράμματος ήταν να ερευνήσει μεθόδους ανάπτυξης μιας αναδυόμενης συλλογικής συμπεριφοράς σε μεγάλες κοινωνίες συλλογικών αυτόνομων αισθητών (C.A.A.) μικρο-/νανο-κλίμακας, που θα ήταν σε θέση να μαθαίνουν και να εξελίσσονται. Μια σημαντική παράμετρος είναι ότι οι agents θα είχαν ως ξεκάθαρη αποστολή να φέρουν εις πέρας δραστηριότητες που θα οδηγούσαν σε συνεκτική ομαδική δραστηριότητα. Η επιτυχής συλλογική επίδοση στις αποστολές αυτού του τύπου εξαρτώνται σημαντικά από: (α) στην ακριβή αντίληψη του περιβάλλοντος των agents, (β) ένα βρόχο λήψης αποφάσεων / ενέργειας πραγματικού χρόνου, (γ) αναδυόμενη κοινωνική συμπεριφορά κατευθυνόμενη από άμεσους στόχους.)

PLANTS: Enabling Mixed Societies of Communicating Plants and Artifacts, Ιαν 2003 – Μαρ 2006, FP5/FET Open (grant agreement n° IST-2001-38900)

(Περιγραφή: Ο στόχος του έργου ήταν να αναπτυχθούν σύνθετα διαδραστικά συστήματα ενσωματώνοντας αισθητήρες μέσα και γύρω από συγκεκριμένα φυτά και αναπτύσσοντας ενδιάμεσο λογισμικό που έδινε τη δυνατότητα ενσωμάτωσης κατανεμημένων αισθητήρων που αποτελούνταν από αισθητήρες και αντικείμενα μέσα σε οικοσυστήματα. Η προκύπτουσα σύνθετη κοινωνία θα ήταν ικανή να αντιδράσει (μέσω ενεργητών) σε εξωτερικά ερεθίσματα (που γίνονται αντιληπτά μέσω αισθητήρων), στοχεύοντας στο να διατηρήσει μία παγκόσμια κατάσταση συνοχής (με τη χρήση του απαραίτητου middleware) και να αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον της (χρησιμοποιώντας ασύρματα δίκτυα, βιο-σήματα και ένα περιεκτικό στυλ αλληλεπίδρασης , το οποίο περιείχε μορφή, γλώσσα και οντολογία).

e-Gadgets: Extrovert gadgets, Ιαν 2001 – Μαρ 2004, FP5/ FET Proactive/Disappearing Computer (IST-2000-25240)

(Περιγραφή: Το ερευνητικό πρόγραμμα σχεδίαζε και ανέπτυσσε το Gadgetware Architectural Style (GAS), το οποίο επέτρεπε στους σχεδιαστές αντικειμένων και στους χρήστες να κατασκευάσουν κόσμους αντικειμένων «gadgetworlds». Ένα «artifact» είναι ένα καθημερινό αντικείμενο, εμπλουτισμένο με λογισμικό και εξαρτήματα που το καθιστούν ικανό να αντιλαμβάνεται το GAS και να επικοινωνήσει με άλλα αντικείμενα. Ένας gadgetworld είναι μία ομάδα από artifacts τα οποία παρουσιάζουν συλλογική συμπεριφορά που υπερβαίνει της δυνατότητες του ενός από τα συμμετέχοντα artifacts, με τον ίδιο τρόπο που μία ενσωματωμένη εφαρμογή λογισμικού υπερβαίνει την ατομική λειτουργικότητα καθενός από τα τμήματά της. Επομένως ένα artifact χρησιμοποιείται ως ένα εξάρτημα μίας διαχεόμενης εφαρμογής υπολογιστών. Η σύνθεση των εξαρτημάτων υποστηρίζεται από το μοντέλο plugsynapse model: plugs είναι οι υπηρεσίες και οι ιδιότητες των αντικειμένων, ενώ οι συνάψεις είναι λειτουργικές συσχετίσεις συμβατών συνδέσεων (compatible plugs. )

Δημοσιεύσεις:

«Εισαγωγή στις Αλγοριθμικές Δομές: Ένα περιβάλλον πολλαπλών αναπαραστάσεων με παραδείγματα από την καθημερινότητα για αρχάριους» , Κορδάκη Μ., Τσώνης Γ., Παλιανόπουλος Ιωα. και Κατής Ά., Παγκόσμιο Συνέδριο για τα Εκπαιδευτικά Πολυμέσα, Υπερμέσα και Τηλεπικοινωνίες (EDMEDIA) 2007, Vancouver, BC Canada Chesapeake, VA: AACE, 2007 (ποσοστό αποδοχής 25-39%).

Η επίδραση εκπαιδευτικού λογισμικού κατά την διδακτική προσέγγιση των βασικών αλγοριθμικών δομών σε μαθητές γυμνασίου», Γρηγόρης Τσώνης Μαρία Κορδάκη, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (ICTE), Αθήνα, Σεπ – Οκτ 2004.

«Ένα περιβάλλον πολλαπλών αναπαραστάσεων για την εισαγωγή μαθητών Γυμνασίου στις έννοιες του αλγόριθμου και των βασικών αλγοριθμικών δομών», Τσώνης Γρηγόρης, Παλιανόπουλος Ιωάννης, Κατής Άρης και Κορδάκη Μαρία, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», (ICTE), Ρόδος, Σεπ 2002.

Ενδιαφέροντα:

Στα ενδιαφέροντα του στα τελευταία πέντε (5) έτη συγκαταλέγονται η εκπαιδευτική ρομποτική, τα ταξίδια, η ενασχόληση με τα κοινά, τη φύση και τις ελιές του, η ιστιοπλοΐα και το σκάκι.

Αναφορές στον Τύπο:

“Η Ρομποτική κερδίζει έδαφος στα σχολεία της Καλαμάτας”, Εφημερίδα Θάρρος, 17/01/2022:

https://www.tharrosnews.gr/2022/01/i-robotiki-kerdizei-edafos-sta-scholeia-tis-kalamatas/

“Γρηγόρης Τσώνης: Η εκπαιδευτική ρομποτική εξασκεί κυρίως την πνευματική λειτουργία του ατόμου και της ομάδας”, Humans of Kalamata, 02/10/2017:
https://drive.google.com/file/d/1LsXVkMGtm67HGT9e3h6_0WQ7BkSgmwB2/view?usp=sharing